pion.blogg.se

Välkommen till min inspirerade blogg till glädje och lycka. Hoppas du stannar.

Gult är fult.

Publicerad 2012-08-28 20:31:00 i Allmänt,

Te och kaffe är ju gott och många koppar om dagen blir det. Har märkt att tänderna lätt kan bli missfärgade, lite så där mysigt gula. Alla vill väl ha vita tänder, för många är det: kosta vad det vill..(ja det låter ju som en reklam det här) Läste en bok och i den fick jag tipset om hur man gjorde förr i tiden för att få tänderna rena och vitare, eller kanske mindre gula. Sotdamm, ja du läste rätt. Vi eldar med pellets, så ner i källaren gick jag för att doppa fingret i sotspillet och upp på toa igen för att borsta tänderna vitare. Galet värre men det var inte alls hemskt med sot i munnen, men så värst vitare vet jag inte. Man får nog sota på några gånger då för att märka någon skillnad och naturligt, smärtfritt och gratis är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela